نوای قرآن

مواردی با محوریت قرآن و عترت

نوای قرآن

مواردی با محوریت قرآن و عترت

معرفی کتاب: راز نیایش
پرتال های مرتبط


تفسیر قرآن کریم
ارتباط مجازی
نشریه های آنلاین
آخرین نظرات
  • ۷ مرداد ۹۵، ۱۱:۲۸ - ناشناس
    جز 4
  • ۷ مرداد ۹۵، ۱۱:۲۷ - ناشناس
    جز 6
  • ۸ تیر ۹۵، ۱۵:۴۱ - علی رحمانی پور
    سپاس
برگزیده خبرگزاری ها

پرتال های مرتبط


دنبال کنندگان
سامانه پیامکی
خبرهای تصویری


معرفی کتاب
آخرین پوسترهای حجاب
مراجع تقلید

اگر سوال، انتقاد و یا پیشنهادی در رابطه با هر بخش از وبلاگ دارید می توانید با ما در میان بگذارید.
برای تماس با ما اینجا کلیک کنید


همه ساله همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، رسانه ملی در سطحی گسترده اقدام به تولید و پخش برنامه‌های ویژه این ماه برای مخاطبان می‌کند و در این بین، شبکه رادیویی قرآن به عنوان محور تولید و پخش برنامه‌های قرآنی، برنامه‌ریزی کنداکتور خود را به طور ویژه معطوف به ساختن لحظات معنوی برای شوندگان می‌کند.


از این‌رو رادیو قرآن امسال با رویکرد تولید برنامه‌های سی قسمتی در ماه مبارک رمضان در حوزه‌های مختلف آموزش، تفسیر و برنامه‌های ویژه تابستانی، برنامه‌ریزی کرده است.

حدیث آرزومندی، برنامه ویژه سحر

ویژه برنامه سحرگاهی رادیو قرآن با عنوان حدیث‌آرزومندی هر صبح در وقت سحرگاهان مهمان‌ سفره‌های شنوندگان رادیو قرآن خواهد بود. این برنامه به تهیه‌کنندگی سکینه میرزائیان و کارشناسی محسن میرباقری، استاد حوزه و دانشگاه، از ساعت 2:30 تا 4:30 صبح پخش می‌شود و شامل بخش‌هایی چون شرح و پخش دعای ابوحمزه ثمالی، دعای سحر، پخش دعای مجیر، تعمق و تدبر در آیات قرآن است.

صدای ربنا، برنامه ویژه افطار

صدای ربنا ویژه برنامه افطار شبکه رادیو قرآن است که از ساعت 20:15 تا 21:15 با پخش قطعات مناجات، ابتهال، تواشیح و ادعیه و نیز پخش زنده کرسی تلاوت قرآن کریم از مصلای تهران بار دیگر مهمان خانه‌های شنوندگان خواهد بود. این برنامه به تهیه‌کنندگی محبوبه کلانتر و گویندگی مهدی عابدی هرشب در لحظات افطار پخش می‌شود.

پخش دعای افتتاح

در شبهای ماه مبارک رمضان دعای افتتاح هر شب از ساعت 20:55 از طریق رادیو قرآن پخش می‌شود.

طرح تابستانی قرآن، کتاب زندگی

طرح تابستانی رادیو قرآن که چند سالی است با عنوان «قرآن، کتاب زندگی» بر روی آنتن می‌رود که امسال نیز در طول سی روز ماه مبارک، با دو ویژه برنامه ثابت در دو کمربند کنداکتوری در قالب 30 نکته از 30 جزء قرآن در 30 روز ماه مبارک رمضان تولید و پخش می‌شود.

ویژه برنامه‌های قرآن، کتاب زندگی در ماه رمضان امسال با شعار «به رنگ خدا درآییم» در نوبت صبح از ساعت 9:15 تا 10 و در نوبت عصر نیز از ساعت 17:05 تا 18:30 به صورت زنده برای شنوندگان رادیو قرآن پخش می‌شود.

محور و رویکرد اصلی فعالیت این دو برنامه نیز پرداختن به موضوعات سبک زندگی قرآنی و نوجوانان است و مباحثی از شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در آن اشاره می‌شود.

ترتیل‌خوانی روزانه قرآن کریم

پخش ترتیل قرآن کریم به طور روزانه، از سنت‌های چندین ساله در رادیو قرآن محسوب می‌شود که همواره با استقبال فراوان مخاطبان و همراهی آنان مواجه شده است و امسال نیز در چند نوبت طی شبانه‌روز ترتیل قرآن کریم از طریق رادیو قرآن پخش می‌شود.

جدول پخش ترتیل در رادیو قرآن شامل ساعت 5:00 با صدای استاد عبدالعزیز عکاشه، به مدت 60 دقیقه، ساعت 11:30 با صدای استادان محمدحسین سبزعلی، احمد ابوالقاسمی و محمدحسین سعیدیان به مدت 60دقیقه و نیز در ساعت 19:15 با صدای اساتید مختلف (سی جزء، سی قاری) به مدت 60 دقیقه و ساعت 24 با صدای استاد خلیل حصری و ترجمه با صدای مرحوم قادرپناه به مدت دو ساعت است.

به جهت محوریت رادیو قرآن در فرآیند پخش ترتیل قرآن در شبکه های معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران، جدول پخش ترتیل قرآن در سایر شبکه‌های رادیویی نیز توسط رادیو قرآن آماده شده که پس از تأیید، به شبکه‌های رادیویی ابلاغ شده است.

نمایشگاه بین‌المللی قرآن

برنامه «شهر قرآن» امسال نیز با حضور عوامل برنامه‌ساز از گروه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن در محل بیست‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از مصلای بزرگ امام خمینی(ره) به صورت زنده پخش خواهد شد.

به همین جهت رادیو قرآن ضمن استقرار غرفه و تهیه فضای لازم برای استودیو پخش زنده، تلاش دارد تا هر شب از ساعت 21:15 تا 22:20 تمامی اخبار و فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن را به صورت بسته‌های کوتاه خبری، گفت‌وگو با مسئولان و مردم بازدید کننده به اطلاع شنوندگان خود برساند.

در این بخش نیز رادیو قرآن به عنوان شبکه محوری در ارتباط با ستاد برگزاری بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، فرآیند ورود، تهیه غرفه و استقرار و پخش برنامه‌های ویژه از این دوره نمایشگاه در سایر شبکه‌های رادیویی مجموعه معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران را هماهنگ کرده است.

پوشش محافل و شب‌های نورانی مصلی

برنامه محافل انس با قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان نیز در قالب تولید و پخش محافل شب‌های ماه مبارک رمضان در رادیو قرآن دنبال می‌شود که تمامی این محافل ضبط و در قالب برنامه‌های تولیدی ساعت 21:15 پخش خواهند شد.

آموزش قرآن

دوره‌های آموزش 30 قسمتی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم هر روز از ساعت 11:15 تا 11:25 به کارشناسی استاد اخوان اقدم، آموزش تجوید به کارشناسی استاد سیدمحسن موسوی بلده از ساعت 15:35 تا 15:55 و آموزش حفظ قرآن در 30 قسمت شامل آموزش مقدمات، شرایط و کلیات حفظ به کارشناسی استاد بحرالعلوم در برنامه قرآن کتاب زندگی ساعت 17:05 ، آموزش احکام روزه و موضوعات مبتلابه آن، به کارشناسی حجت‌الاسلام محمدرضا مشایخی ساعت 13:20 به مدت پنج دقیقه و همچنین آموزش قرائت نماز به کارشناسی استاد سیف ساعت 12:50 به مدت پنج دقیقه، هر کدام در سی قسمت طراحی و در ماه مبارک رمضان پخش خواهند شد.

تفسیر و معارف قرآن

رادیو قرآن به منظور بهره‌مندی از معارف قرآن کریم در ماه بهار قرآن، سی برنامه تفسیری از آیت‌الله ضیاءآبادی در قالب برنامه «در مکتب وحی» ساعت 18:35 به مدت 20 دقیقه، آماده کرده است.

تفسیر قرآن آیت الله جوادی آملی با موضوع انسان در قرآن ساعت 22:20 به مدت 35 دقیقه پخش می‌شود و 30 برنامه با سرفصل اخلاق قرآنی بر اساس حدیث امام صادق(ع) در موضوع جنود عقل و جنود جهل بر اساس مستندات قرآنی در برنامه «مسیر روشن» به کارشناسی استاد میرباقری ساعت 10:40 به مدت 15 دقیقه بر روی آنتن می‌رود. تولید سی برنامه آشنایی با علوم قرآنی در برنامه «روشنا» نیز به کارشناسی دکتر معارف ساعت 12:30 به مدت 15 دقیقه هر روز، از دیگر برنامه‌های گروه علوم قرآنی رادیو قرآن در ماه رمضان خواهد بود.

تازه‌های تلاوت

برنامه‌های تلاوت نیز در رادیو قرآن علاوه بر پخش ترتیل، شامل تلاوت‌های شاهکار در ساعت 10 صبح هر روز از استادان بزرگ قرائت قرآن کریم می‌شود. ساعت 23 هر شب نیز تلاوت ناب قاریان صاحب سبک پخش می‌شود. تلاوت قاریان برجسته ایرانی 9 صبح تا 9:15 هر روز در ماه رمضان پخش می‌شود. برنامه پخش تلاوت قرآن رأس هر ساعت هم در رادیو قرآن طی ایام ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

رادیو تلاوت

پخش تلاوت‌های ناب و گلچین شده ویژه ماه مبارک رمضان از قاریان ایرانی و غیر ایرانی رأس هر ساعت در رادیو تلاوت، از ویژگی‌های کنداکتور این شبکه است.

همچنین برنامه ویژه سحر حدیث آرزومندی نیز از رادیو تلاوت پخش می‌شود و از ساعت 24 تا 6 بامداد برنامه‌های رادیو قرآن برروی رادیو تلاوت نیز رله می‌شود.

جدول پخش ترتیل در رادیو تلاوت شامل ساعت 5:00 با صدای استاد عبدالعزیز عکاشه، به مدت 60 دقیقه و ساعت 24 با صدای استاد خلیل الحصری و ترجمه با صدای مرحوم قادرپناه به مدت دو ساعت است.


منبع : خبرگزاری فارس نیوز

مطالعه مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی