نوای قرآن

مواردی با محوریت قرآن و عترت

نوای قرآن

مواردی با محوریت قرآن و عترت

معرفی کتاب: راز نیایش
پرتال های مرتبط


تفسیر قرآن کریم
ارتباط مجازی
نشریه های آنلاین
آخرین نظرات
  • ۷ مرداد ۹۵، ۱۱:۲۸ - ناشناس
    جز 4
  • ۷ مرداد ۹۵، ۱۱:۲۷ - ناشناس
    جز 6
  • ۸ تیر ۹۵، ۱۵:۴۱ - علی رحمانی پور
    سپاس
برگزیده خبرگزاری ها

پرتال های مرتبط


دنبال کنندگان
سامانه پیامکی
خبرهای تصویری


معرفی کتاب
آخرین پوسترهای حجاب
مراجع تقلید

اگر سوال، انتقاد و یا پیشنهادی در رابطه با هر بخش از وبلاگ دارید می توانید با ما در میان بگذارید.
برای تماس با ما اینجا کلیک کنید


مهدی غلام‌نژاد، دارنده رتبه چهارم رشته قرائت مسابقات بین‌المللی ترکیه و سعید علی‌اکبری، روشندل حافظ کل قرآن کریم، نمایندگان اعزامی جمهوری اسلامی ایران به مسابقات قرآن بین‌المللی ترکیه ساعت ۶ بامداد امروز یکشنبه، ۳۰ خردادماه از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) وارد کشور شدند.

همچنین، این در حالی بود که هیچ‌کدام از مسئولان قرآنی کشور برای استقبال از آنها در فرودگاه امام خمینی(ره) حضور نداشتند و مراسم استقبالی برای نمایندگان اعزامی جمهوری اسلامی ایران به مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه برگزار نشد.
مهدی غلام‌نژاد، دارنده رتبه چهارم رشته قرائت مسابقات بین‌المللی ترکیه در بدو ورود به فرودگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: سطح مسابقات بسیار بالا بود و خود بنده به شخصه این انتظار را نداشتم که مسابقات در این سطح برگزار شود.

وی ادامه داد: می‌توانم بگویم که ما نمایندگان اعزامی از ایران از هر نظر خیلی برتر از قاریان دیگر بودیم یعنی هم از نظر تجوید، هم از نظر صوت و لحن و هم از نظر مسابقه‌ای خواندن برتر از متسابقان دیگر بودیم.

غلام‌نژاد با بیان اینکه بنده و دیگر نماینده کشورمان یعنی سعید علی‌اکبری، حافظ روشندل هر دو در مرحله مقدماتی مقام اول را کسب کردیم، بیان کرد: در این مسابقات قرار نبود که مرحله فینال برگزار شود و به یکباره مسئولان برگزاری مسابقات تصمیم به برگزاری مرحله فینال گرفتند و در این مرحله نیز علناً با ناداوری و یا از روی عدم آگاهی رتبه‌های برتر را از ما گرفتند.

وی با بیان اینکه هر دو می‌توانستیم در این مسابقات رتبه اول را کسب کنیم، ادامه داد: در پایان مسابقات نیز برای توجیه ناداوری و کار غیرمعقولی که در حق نمایندگان ایران انجام دادند، از تلاوت بنده به‌عنوان تلاوت زیبا تقدیر کردند.

نفر چهارم مسابقات قرآن ترکیه با بیان اینکه بسیاری از هم‌وطنان حاضر در مسابقات و کسانی‌که در محل مسابقات حاضر بودند اعم از اتباع دیگر کشورها اذعان داشتند که در حق نمایندگان ایران ظلم شد، افزود: بنده هنوز از رأی هیئت داوران مبهوت هستم و نمی‌دانم که چرا چنین تصمیمی از سوی ایشان گرفته شد. این رأی یا دلیل سیاسی داشته و یا اینکه در حقیقت نمی‌توانند قدرت نمایندگان ایران را در تلاوت و حفظ تحمل کنند.

غلام‌نژاد با اشاره به اینکه از بدو ورود به ترکیه به یاد دارم که همگان به‌دنبال این بودند تا بدانند نمایندگان ایران چه کسانی هستند، تصریح کرد: این امر نشان‌دهنده جایگاه والای نمایندگان ایران در بحث حفظ و تلاوت قرآن در میان دیگر کشورهاست.

وی در رابطه با سطح داوری این دوره از مسابقات نیز اظهار کرد: بنده هیچگونه رضایتی از داوری این مسابقات ندارم و اگر بگویم داوران به‌ویژه داوران ترک چیزی بلد نبودند، درست گفته‌ام چراکه حتی نغمات و ترکیباتی که من استفاده می‌کردم برای ایشان عجیب بود.

غلام‌نژاد با بیان اینکه در جلسه مقدماتی که پیش از مسابقات برگزار شد، داوران از ما خواستند که سه دستگاه اجرا کنیم، افزود: طبق این خواسته داوران من در مرحله مقدماتی سه دستگاه اجرا کردم و اول شدم و در مرحله فینال نیز همین کار را کردم و دستگاه‌ها را اجرا کردم ولی در عین ناباوری مقام چهارم را کسب کردم.

وی با بیان اینکه پس از این قضیه به داوران مسابقات اعتراض کردم که چرا چنین اتفاقی افتاد، اظهار کرد: داوران در این مرحله به من اشاره کردند که باید تنها یک دستگاه را اجرا می‌کردید! که این مغایر با سخن ایشان در مرحله مقدماتی بود.

غلام‌نژاد در مورد رفتار مسئولان ترک با نمایندگان ایران گفت: رفتار ایشان با ما خوب نبود برای مثال موقعی که بنده با مهر نماز می‌خواندم، ایشان با نگاه بسیار بدی به من می‌نگریستند. متأسفانه موج عجیبی در میان شرکت‌کنندگان دیگر کشورها به‌ویژه کسانی که به جریان سلفی و وهابیت نزدیک هستند، ایجاد شده که حتی برخی از ایشان بنده را با لفظ رافضی خطاب می‌کردند و اشاره می‌کردند که شما خوب می‌خوانید ولی رافضی هستید.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان دیگر کشورها نسبت به ما با بغض و کینه رفتار می‌کردند، تصریح کرد: این امر یا به خاطر مذهب ما و یا به خاطر زیبا خواندن ماست که البته مطمئن هستم دلیل اصلی این قضیه حس حسادت ایشان نسبت به نمایندگان ایران اسلامی است چراکه شرکت‌کنندگان ما همواره برتر از ایشان هستند.

غلام‌نژاد با اشاره به اینکه استقبال مردم از این مسابقات خیلی کم بود، بیان کرد: حتی با اینکه در ماه مبارک رمضان هستیم، باز هم استقبال مردم از این مسابقات کم بود و استقبالی که مردم ما از مسابقات بین‌المللی کشورمان دارند، ده‌ها برابر بیشتر از ترکیه است.

وی در ادامه با بیان اینکه حتی در مراسم اختتامیه این مسابقات که با حضور رئیس‌ جمهور ترکیه برگزار شد، استقبال زیادی از سوی مردم صورت نگرفت، گفت: به جرأت می‌توانم بگویم که در این مراسم حتی یک پنجم سالن اجلاس سران در تهران جمعیت حضور نداشت و جا دارد که قدر مردم عزیزمان را بدانیم.

غلام‌نژاد با اشاره به اینکه حضور یکی از اساتید قرآنی در این مسابقات در کنار ما می‌توانست بسیار مؤثر باشد، ادامه داد: حضور یکی از اساتید قرآنی کشور در کنار نمایندگان اعزامی به مسابقات می‌توانست بسیار راهگشا و تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه آئین‌نامه مسابقات ترکیه در اختیار ما قرار نداشت، افزود: آئین‌نامه این مسابقات نسبت به آئین‌نامه مسابقات کشور ما بسیار متفاوت است برای مثال مسابقات ترکیه بیشتر تجویدمحور است و ما از این امر اطلاع نداشتیم.

غلام‌نژاد در پایان ضمن گلایه از مسئولان ایرانی در ترکیه به‌ویژه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول، تصریح کرد: رایزن فرهنگی ایران در استانبول مساعدت زیادی با ما نداشت و پیگیری چندانی در رابطه با برنامه‌های ما انجام نشد.

همچنین، سعید علی‌اکبری، روشندل حافظ کل قرآن کریم نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: سطح مسابقات حفظ از نظر حسن‌حفظ بالا بود اما در کل سطح متسابقان از لحاظ لحن و نغمات خیلی پائین بودند.

وی با بیان اینکه هنر یک حافظ در این است که حفظ خود را با نغمات مختلف اجرا کند تا حسن حفظ آن بیشتر ارزیابی شود، افزود: بنده در این مسابقات لحن‌های متنوع ندیدم و بیشتر لحن‌‍‌هایی شنیدم که نزدیک به ترتیل نمازهای سعودی‌ها بود و لحن ترتیل مستحکمی را در این مسابقات نشنیدم.

علی‌اکبری با اشاره به اینکه بنده در مرحله مقدماتی اجرای خود را بدون غلط خوانده بودم و رتبه اول را در این مرحله کسب کردم، ادامه داد: پس از این قضیه به یکباره مسئولان مسابقات اعلام کردند که مرحله فینال نیز برگزار خواهد شد و علیرغم اینکه در ابتدا اعلام شده بود که مسابقات در یک مرحله برگزار می‌شود، ولی مسئولان در ادامه تصمیم به برگزاری مرحله فینال گرفتند.

وی در رابطه با داوری مسابقات نیز با بیان اینکه داوری این مسابقات را نپسندیدم، اظهار کرد: سطح داوری را اصلاً خوب ارزیابی نمی‌کنم و این امر در داوری حافظ بنگلادشی به وضوح قابل لمس بود که وی تنها یک لحن خواند و ترتیل خوبی اجرا نکرد چراکه یک حافظ خوب باید یک مرتل خوب هم باشد ولی داوران به این قضیه توجهی نکردند و به ایشان نمره دادند.


علی‌اکبری در پایان با بیان اینکه از دعای مردم تشکر می‌کنم و از همه مردم و قرآنیان می‌خواهم که قدر رمضان‌های خوب ایران اسلامی را بدانند، اظهار کرد: این فضای معنوی که در کشور ما وجود دارد، در هیچ جای دیگری وجود ندارد و امیدوارم که همگی ما قدر لحظه لحظه این ماه عزیز را بدانیم.

یادآور می‌شود، چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه از ۲۱ خردادماه در مسجد «فاتح» استانبول آغاز شد و تا پنج‌شنبه، ۲۷ خردادماه، ادامه داشت. مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر این مسابقات و اهدای جوایز روز جمعه، ۲۸ خرداد برگزار شد.
گزارش تصویری این خبر را اینجا ببینید.
منبع : خبرگزاری قرآنی ایکنا

مطالعه مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی