نوای قرآن

مواردی با محوریت قرآن و عترت

نوای قرآن

مواردی با محوریت قرآن و عترت

معرفی کتاب: راز نیایش
پرتال های مرتبط


تفسیر قرآن کریم
ارتباط مجازی
نشریه های آنلاین
آخرین نظرات
  • ۷ مرداد ۹۵، ۱۱:۲۸ - ناشناس
    جز 4
  • ۷ مرداد ۹۵، ۱۱:۲۷ - ناشناس
    جز 6
  • ۸ تیر ۹۵، ۱۵:۴۱ - علی رحمانی پور
    سپاس
برگزیده خبرگزاری ها

پرتال های مرتبط


دنبال کنندگان
سامانه پیامکی
خبرهای تصویری


معرفی کتاب
آخرین پوسترهای حجاب
مراجع تقلید

اگر سوال، انتقاد و یا پیشنهادی در رابطه با هر بخش از وبلاگ دارید می توانید با ما در میان بگذارید.
برای تماس با ما اینجا کلیک کنید


 
یکی از مراجع تقلید به وضعیت گروه داعش و کشتار مردم بیگناه توسط این گروه اشاره کرد و گفت: برخی از کشورها سود خود را در حمایت از داعش می‌دانند و تا جایی که به نفعشان باشد این گروه را تقویت کرده و مورد حمایت قرار می‌دهند.


به گزارش مشرق، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی شامگاه دوشنبه در چهاردهمین برنامه «چشمه معرفت» که از شبکه دوم سیما پخش شد، میلاد امام حسن(ع) را تبریک گفت و اظهار کرد: امیدواریم که جوانان زیرسایه عنایات پیشوای دوم شیعیان بتوانند در مسیر زندگی خود به موفقیت دست یابند.
وی در ادامه به تفسیر دعای مکارم الاخلاق امام سجاد(ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از پشتوانه‌های اخلاقی «سودجویی» نام دارد، به طور مثال برخی معتقدند که اگر با مردم با صداقت رفتار کرده و امانت را رعایت کنند می‌توانند مشتریان بیشتری را جلب کرده و به منفعت بیشتری دست می‌یابند.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه این تفکر ممکن است که در مسیر نادرست بوده و فرد به احتکار و انبار کردن اجناس در شرایط سختی مردم اقدام کند، اضافه کرد: برخی اوقات در ترانزیت مواد مخدر سودهای بسیار کلانی وجود دارد و قطعا در این مسئله سودجویی بر اخلاق مقدم می‌شود.
وی دومین پشتوانه اخلاقی را «شخصیت» دانست و بیان کرد: این اعتقاد وجود دارد که نگرش خوبی نسبت به انسان‌های شجاع و با شخصیت وجود دارد در حالی که این مسئله هم می‌تواند در مسیر ضد اخلاق قرار گیرد.
آیت‌الله مکارم شیرازی سوء استفاده افراد دیکتاتور از افراد ضعیف را نمونه‌ای از این مسئله دانست و گفت:‌ افراد ضعیف مجبور هستند که بر اساس اخلاق مبتنی بر شخصیت در برابر دیکتاتور سکوت کرده و هیچ اعتراضی نداشته باشند.
وی سومین پشتوانه اخلاقی را «تکیه بر مبانی الهی» عنوان کرد و یادآور شد: افراد معتقد به این پشتوانه اخلاقی می‌گویند که همه قدرت، کمالات و رحمانیت از آن ذات الهی است و به همین دلیل تلاش خود را به کار می‌گیرند که در مسیر دستیابی و نزدیک شدن به منبع کمال که همانا خداوند متعال است حرکت کنند.
این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه پشتوانه اخلاق با تکیه بر مبانی الهی انسان را در مسیر اخلاق و رحمانیت سوق می‌دهد خاطرنشان کرد: اخلاق بدون پشتوانه الهی قابل اعتماد نبوده و به همین دلیل نیز ما امروز در دنیا شاهد هستیم که اخلاق متزلزل شده است.
وی به وضعیت گروه داعش و کشتار مردم بیگناه توسط این گروه اشاره کرد و افزود: برخی از کشورها سود خود را در حمایت از داعش می‌دانند و تا جایی که به نفعشان باشد این گروه را تقویت کرده و مورد حمایت قرار می‌دهند و به این مسئله که آنها آتش افروزی کرده و افراد بیگناه را به خاک و خون می‌کشند کاری ندارند.
استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر اخلاق دارای پشتوانه الهی باشد هرگز به حمایت از داعش ختم نمی‌شود و چنین حمایت‌هایی نشان دهنده اخلاق مبتنی بر سودجویی است.
وی با تاکید بر اینکه در اخلاق دارای پشتوانه الهی باید از اهل بیت(ع) الگو بگیریم گفت: در زندگی امام حسن مجتبی(ع) نمونه‌هایی از این مسئله وجود دارد و کسی که به آن حضرت بی‌احترامی کرده بود وقتی که با اخلاق الهی حضرت روبه‌رو شد نگرشش نسبت به حضرت تغییر کرد و محب ایشان شد.


منبع: خبرگزاری مشرق

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۱
الهام مرگان

مطالعه مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی