نوای قرآن

مواردی با محوریت قرآن و عترت

نوای قرآن

مواردی با محوریت قرآن و عترت

معرفی کتاب: راز نیایش
پرتال های مرتبط


تفسیر قرآن کریم
ارتباط مجازی
نشریه های آنلاین
آخرین نظرات
  • ۷ مرداد ۹۵، ۱۱:۲۸ - ناشناس
    جز 4
  • ۷ مرداد ۹۵، ۱۱:۲۷ - ناشناس
    جز 6
  • ۸ تیر ۹۵، ۱۵:۴۱ - علی رحمانی پور
    سپاس
برگزیده خبرگزاری ها

پرتال های مرتبط


دنبال کنندگان
سامانه پیامکی
خبرهای تصویری


معرفی کتاب
آخرین پوسترهای حجاب
مراجع تقلید

اگر سوال، انتقاد و یا پیشنهادی در رابطه با هر بخش از وبلاگ دارید می توانید با ما در میان بگذارید.
برای تماس با ما اینجا کلیک کنید


۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۰:۲۵

معرفی کتاب : راز نیایش




در کتاب راز نیایش سعی شده است که مطالب و عبارات کامل کتاب با ذکر سند و با توجه به سخنان ائمه معصومین (ع)، پزشکان، روانشناسان و دانشمندان جهان هرچه ساده­تر و بی آلایش­تر و در عین حال مفیدتر بیان شود تا همگان بویژه طبقه نوجوان و جوان دبیرستانی و دانشگاهی بتوانند از آن هرچه بهتر و بیشتر بهره مند شوند.

دین مبین اسلام نیز این حق و اجازه را به مسلمانان داده تا از اسرار نماز و دیگر احکام دینی آگاهی یابند. این بدین معنا نیست که اگر فردی فلسفه یا فایده یکی از احکام و قوانین الهی را نیافت آن حکم را ترک نماید و یا . . . چقدر زیبا، امام علی (ع) می­فرماید:

چنانکه امروزه با پیشرفت علوم، روز به روز پرده از اسرار و فواید طبی و اخلاقی و روانی احکام و قوانین الهی برداشته می­شود.

در مقدمه این کتاب می­خوانیم:

«ما ادعا نمی­کنیم که در این نوشتار فلسفه و اسرار اعمال نماز را کاملاً بیان داشته­ایم چرا که دانش محدود بشر در برابر علم بیکران و نامحدود خداوندی مانند قطره­ای است در برابر دریا.»

در بخشی از این کتاب پیرامون سوره حمد می­خوانیم:

«آیه مالک یوم الدین آدمی را به یاد روز حساب می­اندازد و به او هشدار می­دهد که ای انسان تا هنوز زنده­ای به حساب خود برس تا به حساب تو نرسیده­اند.

آیه فوق الذکر حداقل ده بار توسط نمازگزار در نمازهای پنجگانه تکرار می­شود بدین ترتیب نمازگزار فراموش نمی­کند که پس از امروز فردایی هست، اینجا است که او در برابر کوچکترین اعمال خود احساس مسئولیت می­کند لذا مراقب اعمال، نیات، حالات، کردار و گفتار خود است.»

کتاب حاضر در پنج فصل با عناوین مقدمه، چرا نماز بخوانیم؟، فواید و آثار روانی نماز، آثار بهداشتی نماز و فواید طبی حرکات نماز به رشته تحریر درآمده است.

در مقدمه راز نیایش با مباحث فطری بودن پرستش در آیات و روایات، گواهی تاریخ بر فطری بودن پرستش، فطرت خداجویی و پرستش از دیدگاه روانشناسان و جامعه شناسان جهان؛ چرا نماز بخوانیم: نماز از نظر قرآن، اهمیت نماز در آیینه روایات، فلسفه نماز از دیدگاه ائمه معصومین (ع)؛ فواید و آثار روانی نماز: رابطه نماز و آرامش روانی (صبر بر مصائب و مشکلات، ایجاد اوصاف انسانی و جلوگیری از فساد و فحشا)، پیام مهم سوره حمد به همه انسان­ها نمازگزار در حال و آینده، چرا بعضی از نمازگزاران به سوی گناه می­روند؛ آثار بهداشتی نماز: نظافت لباس، نظافت جسم (فواید بهداشتی وضو، فواید بهداشتی استنشاق، فواید بهداشتی مضمضه و مسواک)؛ فواید طبی حرکات نماز: فایده طبی رکوع و سجود، تاثیر نماز در تمرکز فکر و تاثیر نماز در طول عمر.

گفتنی است، کتاب راز نیایش (فواید طبی و درمانی نماز) نوشته گودرز نجفی با شمارگان سه هزار نسخه و قیمت ده هزار ریال از سوی انتشارات چاپ و نشر بین الملل منتشر شده است.

منبع:سازمان تبلیغات اسلامی


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۳۱
الهام مرگان

راز نیایش

گودرز نجفی

مطالعه مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی