نوای قرآن

مواردی با محوریت قرآن و عترت

نوای قرآن

مواردی با محوریت قرآن و عترت

معرفی کتاب: راز نیایش
پرتال های مرتبط


تفسیر قرآن کریم
ارتباط مجازی
نشریه های آنلاین
آخرین نظرات
  • ۷ مرداد ۹۵، ۱۱:۲۸ - ناشناس
    جز 4
  • ۷ مرداد ۹۵، ۱۱:۲۷ - ناشناس
    جز 6
  • ۸ تیر ۹۵، ۱۵:۴۱ - علی رحمانی پور
    سپاس
برگزیده خبرگزاری ها

پرتال های مرتبط


دنبال کنندگان
سامانه پیامکی
خبرهای تصویری


معرفی کتاب
آخرین پوسترهای حجاب
مراجع تقلید

اگر سوال، انتقاد و یا پیشنهادی در رابطه با هر بخش از وبلاگ دارید می توانید با ما در میان بگذارید.
برای تماس با ما اینجا کلیک کنید


رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: رهبر انقلاب فرمودند که ریاست خبرگان چیزی نبود که به آیت‌الله مشکینی اعتبار بدهد؛ بلکه ایشان بودند که به این سمت اعتبار دادند؛ ایشان از یاران مخلص و قدیمی انقلاب بودند که از اولین روزهای نهضت در میدان حضور داشتند و مشکلات متعددی از نظر سیاسی و اجتماعی برای ایشان بوجود آمد ولی همه این مشکلات را برای رضای خدا تحمل کردند.

 حجتالاسلام والمسلمین تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، پیش از خطبه های نماز جمعه امروز قم در مصلای قدس این شهر با ذکر این مطلب که  فرهنگ بشری مدیون افراد فداکاری است که عمر خود را در راستای تعالی بشریت به کار گرفتهاند، گفت: اندیشمندان دردمند ابتدا در خود تحول ایجاد کردند و چون متحول شدند، قدرتی یافتند که توانستند جوامع مختلف را متحول سازند.

وی افزود: این یک اصل قرآنی است که تا کسی خود متحول نشود، نمی‌تواند در جامعه تحول ساز باشد؛ اینگونه انسانهای بزرگ و نقش آفرینان سترگ دیگر یک فرد نیستند، یعنی دیگر به یک خانواده و قبیله و قوم خاص متعلق نیستند و سعه وجودی آنها، همه انسان و همه بشریت را زیر پوشش خود قرار می‌دهد .

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با ذکر این مطلب که این افراد یک نفر هستند؛ ولی به اندازه یک امت بزرگ اند، گفت: قرآن کریم در این زمینه نشانه های خاصی را بیان کرده است؛ یکی از این مباحث، در خصوص حضرت ابراهیم(ع) است؛ در خصوص ایشان بیان شده است که حضرت ابراهیم(ع) یک نفر است ولی به اندازه یک امت، در خود عظمت جمع کرده است و با این عظمت و دستاوردهای نورانی توانسته است که تحول را در تاریخ ایجاد و نقطه عطفی برای بشر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی اظهار کرد: این مساله در دوران ما نیز محقق شد، از جمله شخصیتی چون آیتالله شهید بهشتی که امام راحل همین تعبیر را در خصوص ایشان به کار گرفتند و فرمودند که بهشتی خود یک ملت بود؛ گاهی انسانها به حدی بزرگ می شوند که قلب یک ملت را در اختیار میگیرد.

وی گفت: امام راحل نیز یک فرد بودند؛ ولی عظمتی به اندازه یک ملت داشت؛ امام راحل ابتدا در حوزه علمیه قم و مدرسه دارالشفا و فیضیه فیض گرفت و خود را ساخت و از نظر تقوا و عرفان و علم توانست به چنان قدرتی دست یابد که با نهیبش لرزه بر اندام نظام طاغوتی افکند و نظام 2500 ساله را بهم ریخت و ابرقدرتها نیز انگشت حیرت به دندان گرفتند؛ امام راحل، مردم ما را عاشورایی کرد و از روز اول خط انقلاب را آغاز نمود که نهضت ما نهضت حسینی است و این شعار و ادبیات به ادبیات اصیل انقلاب اسلامی ما مبدل شد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با اشاره به اهمیت قدرشناسی انسان های بزرگ در قرآن کریم بیان کرد: زیرا آنها سعی کردند که ارزش های انسانی و الهی را در جامعه نهادینه کنند؛ یکی از وظایف ما این است که اجازه ندهیم که این چهره ها ،حتی اگر قرن ها از مرگ آنها سپری شده باشد، از یادها بروند؛ زیرا همه ما سر سفره علمی،سیاسی و فرهنگی آنها نشسته ایم.

وی با ذکر این مطلب که امام صادق(ع) فرهنگ متعالی اهل بیت(ع) را به شاگردان خود آموزش دادند و این شاگردان بودند که مکتب نورانی اهل بیت(ع) را برای ما ماندگار کردند، تصریح کرد:  همین محدثان و فقها بودند که معرفت حقیقی دین و کلام ناب اهل بیت(ع) را به ما به یادگار گذاشتند؛ امروزه نیز پس از گذشت سال ها، کتاب بحارالانوار از مهمترین منابع توسعه فرهنگ اهل بیت(ع) در این زمان است و به همین خاطر نباید شخصیت هایی مثل علامه مجلسی را منحصر در همان زمان دانست.

وی افزود: امام راحل نیز که روحیه انقلابی را در کالبد این ملت ایجاد کردند نیز در زمان خود محصور نیستند؛ امام با صحیفه خود که باید به عنوان کتب درسی مدارس و دانشگاه ها و حوزههای علمیه ما قرار گیرد نسلهای ما را با این روحیه انقلابی مزین کردند؛ یکی از یاران فداکار و همیشه در صحنه انقلاب اسلامی که باید یاد و نام ایشان را همیشه زنده نگاه داریم، مرحوم آیت الله مشکینی است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی خاطرنشان کرد: ایشان استاد اخلاقی بود که به فرمایشات خود آیینه‌های دل مردم را شفاف کردند و زنگارهای گناه را از دل ها پاک کردند؛ ایشان حق بزرگی بر حوزه و دانشگاه و اهالی انقلاب اسلامی دارد؛ آیتالله مشکینی خصوصیات و ویژگیهای فراوانی داشتند؛ یکی از این ویژگیها، معلمی ایشان است؛ اکثر 900 امام جمعه در سراسر کشور از شاگردان آیتالله مشکینی بودند؛ اکثر کسانی که در مجلس خبرگان رهبری بودند، از شاگردان آیت الله مشکینی می باشند.

وی افزود: ایشان در تربیت طلاب به شدت حساس بوده و حاضر نبودند که یک لحظه نیز وقت شاگردان تلف شود؛ همیشه به شاگردان توصیه می‌کردند که با مطالعه وارد درس شوید و پس از درس نیز مطالعه کنید؛ ایشان در ابتدای درس همیشه حدیث اخلاقی میخواندند و سه دقیقه به بیان اخلاق میپرداختند؛ ایشان به علم همراه با تربیت معقتد بودند و بیان می‌کردند که اگر نماز شب برای دیگران مستحب است برای طلاب واجب است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بیان کرد: ایشان بیان می‌کردند که حدیثی سالها پیش روی من بود ولی به شاگردان نمی‌گفتم زیرا حس می‌کردم شاید نتوانم به محتوای آن عمل کنم ولی زمانی اتفاقی افتاد و توانستم به آن حدیث عمل کنم و حالا می‌توانم این حدیث را برای شما بازگو کنم.

وی گفت: ایشان به ولایت فقیه، اعتقاد قاطع داشت و پای این اعتقاد نیز تا آخرین نفس ایستاد و جهاد کرد؛ شخصیتی که حفظ نظام را از اوجب واجبات می‌دانست و سعی می‌کرد که با همه وجود از نظام اسلامی و ولی فقیه که محور نظام است حمایت کند که این کار را میکرد.

تقوی تصریح کرد: ایشان در دوران انقلاب شخصیتهای انقلابی بسیاری بودند که در ادامه، ریزش داشتند ولی ایشان از آغاز تا پایان عمر به انقلاب و رهبری انقلاب وفادار ماند و هیچگاه لغزش و انحرافی از ایشان مشاهده نشد؛ ایشان از سال 41 با امام و انقلاب بیعت کرد و تا آخر عمر این بیعت را تا آخرین روز عمر و در سخت‌ترین شرایط ادامه داد.

وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند که ریاست خبرگان چیزی نبود که به آیت‌الله مشکینی اعتبار بدهد؛ بلکه ایشان بودند که به این سمت اعتبار دادند؛ ایشان از یاران مخلص و قدیمی انقلاب بودند که از اولین روزهای نهضت در میدان حضور داشتند و مشکلات متعددی از نظر سیاسی و اجتماعی برای ایشان بوجود آمد ولی همه این مشکلات را برای رضای خدا تحمل کردند.

منبع: خبر گذاری حوزه

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۰۵
الهام مرگان

مطالعه مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی